zöldfülű negyven felett

zöldfülű negyven felett

A heti kalandjaim

2023. szeptember 01. - zöldfülű negyven felett

Egy hét alatt volt pár alakulás motorozás téren szerencsére. Talán az egyik legjobb, hogy felkerült a régi telefon új tartója, amit navinak tudok használni és jelenleg tesztelés alatt ál. Az SP Connect motoros tartójára esett a választásom. Kicsit sokallottam a hetven eurót érte, plusz a huszata tokra. Használt piacon megjelent egy a telefonomra illő KTM-es tok, ami elindította a lavinát. 

Azt hiszem elég ütősen néz ki

Egyből lecsaptam rá, kifizettem, pár nap alatt megjött. Na most akkor a tartó kell. De hetven euró sok. Találtam a kedvenc motoros boltomban akciósan ötvenért tokkal. Ilyen jócskán régebbi telefonok tokjaival. Hát mondom még mindig hússzal beljlebb vagyok, max elhajítom a tokot amivel lehet kapni. Elrobogtam a boltba, hisz az online készlet azt jelezte vaaaaaan. Király, motorozás és bevásárlás 2 in 1. Persze nem volt. Ahogy anno csizma sem. Ennyit a készletnyilvántartásukról. Így megrendeltem onlány, nem volt mit tenni. Az is pár nap alatt megjött, minden szuper, érzésre forgácsolt alumínium, nagyon igényes munka, nem véletlen kerül annyiba amennyibe, de mindenképp megéri, mert a lock rendzszere is jó, nem hagytam még el a telót eddig. Na de az installálás nem volt egyszerű. A műszerfalat is lássam, a hajlított kormányon ha nem középen van, akkor azért felém forduljon, a kulcsot be tudjam rakni, a tankot ki tudjam nyitni, stb., de végül sikerült összematekolni hosszas munkával, s ilyen lett:

img_5429.jpeg

Nagyjából így látom menet közben

Gondolkodtam, hogy felrakok egy usb csatlakozót, de ami kormányra rögzíthető az borzalmasan nézett ki, rejtettet meg maximum a tank burkolatára tudnék rakni, amit meg kell fúrni hozzá, azt meg nem akartam, így powerbankos áramellátás mellett döntöttem, mindamellett, hogy a telefon használat közben számításaim szerint 3-5 órát bír ki repülő módban, hogy az új telómról csaltakozik a netre menet közben. Az meg a zsebemben van másik powerbankon. Jobb híjján (szegény ember kézzel nőz :D).

Másik újítás nem kapcsolódik szorosan a tárgyhoz, de a blogomat egyszerűbb írnom vele. Legutóbbi magyarországi utamon a média márktban szemeztem már a bt billentyűzetekkel, hogy az milyen frankó lenne iPadhoz, ami a képeket AirDropon keresztül telefonról meg tudja kapni, nem kell a laptoppal jobb kézzel bal fület vakarni, stb. Aki a legközelebb áll hozzám, a héten hazautazott villámlátogatásra és megbíztam egy ilyen projecttel, hogy szerezzen be egyet. Egy hónapja, amikor én néztem, olyan 6000ft környékén indultak, mondom hozz egy olyat, csókolom. Persze olyan és annyiért már nem volt, 10000-től indultak, mondom ok, hülye voltam, hogy anno nem vettem meg, ezt buktam, hozzon ami van, kerül amibe kerül, magyar kiosztás kell, ahhoz vannak az ujjaim szokva. Élő kapcsolatban voltunk, mondja vezetéknélküli kell? Mondom nem, mert ahhoz egy usb-s biszbasz van, azt nem lehet tabletbe bedúgni, olyan kell, ami bluetooth és az sem hátrány, ha a dobozán van iOS(/Android) logo, felirat. Eladó s

egített, meglett a megfelelő, relatív olcsó, 13000 jó magyar forintért. Lényegében amennyiért indultunk, annak a duplájáért, ez van. Itthon kibontás, beüzemelés. Olcsó kínai cucc, érezni a műanyagon az a harmadosztályű tapintás, ezt leszámítva, a 0 és az í vannak felcserélve, de az kevésbé fontos, mint a többi ékezetes betű és a z kontra y. 

img_5415.jpeg

Egész pofás így együtt

Ja és van hozzá egérke is. Ami nem volt kritérium, de végül hasznos, mert nem kell a képernyőn tapperolni, meg lehet görgetni, bár pont ellenkezőleg kell, mint a laptopon, azt szokni kell. 

A mai nap hosszú lett. Utolsó munkanap a héten, plusz két program is a teendők listáján volt a mai dátummal. Az egyik kellemes, a másik hasznos. De melyik melyik, az egy jó kérdés, vizsgálatra volt időpontom Linzbe 17:45-re (péntek este, érdekes. sebaj, ígyis csak két hetet kellett várnom, nem három hónapot Welsbe), de elötte le volt beszélve, viszem a motort műszakira. Előzetesen át lett nézetve, amikor az első gumit cseréltettem (még szerintem a gyárból ezzel jött ki mert 2014-es, mint a motor, aztán hogy 24800km-t nem ment az is biztos, inkább csak az előző tulaj szarrágóságból tetette vissza), s akkor minden rendben volt, úgyhogy most arra is jártam, a műszakiztató gép is rendben van, így jövő júniusig meg lett hosszabbítva a közúti használhatósága. Ugye itt egy évre adják és a fordulóhónapom június, de már a négy hónapos türelmi időben voltam, ami kb. azt jelenti, hogy külfőldre nem mehetek vele. Mondjuk a jogsimmal sem, mert az is csak belföldön és talán a környéken az olaszoknál elfogadott. Mindegy, a kecske (ami tyúk) le van műszakiztatva, öröm és boldogság.

Szerencsére volt két vidám mozzanat is ma. Az egyik a faluban, amikor vettem ki pénz a banknál, mondom megállok az autóknak fenntartott parkolóhelyen, gyorsan kiveszem a pénz és go. Megyek vissza a géphez, látom egy pár ott tanakodik, hogy bank, parkoló, blabla. Mondom nekik mindjárt megyek, állhatnak ide. Jaj köszi, de “kein stress” (már csak a kollega hiányzott volna :D). Közben a nő ment is vissza az autért, a faszi meg elkezdett beszélgetni velem, mondja, jó a duke? Mondom igen, első motorom, első szezonom, de ez csak nyolcadliteres, szokásos szöveg (ami ugye igaz is), mondja, hú, tök jó, neki is van egy Ducatija. Egy ezres. Na mondom az is felsőkategóriás akkor :) . De az elv, hogy közös pont, egyből szimpátia, pedig valószínű az életben nem találkozunk többet, de jófejség volt, meg pár jó szó, mosoly. A másik már hazafele volt Linzből egy 2x2 sávoson tartós 70-es táblánál. Szépen haladtunk, ahogy kell, senki se lassan, se gyorsan. Bent mentem egy darabig a belsőben, majd ahogy lehetett kisoroltam. Aztán megelőzött egy (még racionális) egyterű, anya vezetett, hátsó ülésen három gyerek. (Azt ugye tudni kell, hogy a gyerekek nálam abban a fiókban vannak, amelyikben a zsiráf. Szép, szép, de otthonra nem kell.) Ahogy elhaladtak, a három gyerek irgalmatlan integetésbe kezdtek, én meg mosolyogtam (nyilván nem látszott) és visszaintegettem nekik.

Tartalmas volt a hét, km-ben gazdag mondhatni, s így szerintem a hétvégén most pihenés lesz csak, annak ellenére, hogy erősen szezon végéhez közeledünk, ki kellene használni amíg jó az idő, de pihenni is kell. Minden esetre, ahogy itt mondják: “Schau ma moi” :) .

A bejegyzés trackback címe:

https://dannner.blog.hu/api/trackback/id/tr4018205655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása